Kuruculuğunu okulumuz Biyoloji Öğretmeni Selin Miletli ve öğrencilerinin yaptığı eTwinning projemiz "YOUTH IN EDUCATION BEFORE AND AFTER COVID19" ile Romanya(kurucu) Portekiz(ortak),Hırvatistan(ortak) ülkeleri birlikte etkinlikler planlamış bulunmaktayız. Öğretmen tanışma toplantısı bugün zoom üzerinden gerçekleşti ve alınan kararlarla proje basamakları belirlendi. Projemizdeki ele aldığımız konumuz; dünyamızı saran Covid19 hastalığı ile karşılaşmamız tüm bildiklerimizi ve uygulamalarımızı değiştirmesiydi. Pandemi hayatımızı büyük ölçüde sarstı. Sosyal mesafe,sosyal izolasyon, karantina günleri, hastalığın hızla yayılması gibi kelimeler ekranlara ve medyaya egemen oldu ve bizleri günlük hayatımızı değiştiren acil bir adaptasyona zorladı. Ancak bunun gibi dönemlerde hayatta kalma içgüdüsü harekete geçtiği zaman ekonomik ve duygusal anlamda farklı bir yaşam tarzına uyum sağlamak zorunda kaldık.Pandemiden dolayı tüm dünyada etkilenen konulardan en önemlisi de eğitim oldu. Öğrencilerimiz okullarından uzak bilgisayar başında eğitim almaya başladı. Proje, pandeminin yarattığı bazı olumsuz etkileri de beraberinde getirerek hayatımızı olumlu ve olumsuz yönde değiştirdi. Olumlu kısmı Web 2 araçlarını etkin kullanmayı öğrenen öğrencilerimiz dijital platformaları kullanarak ders materyallerini kendileri üretmeye başladılar. Olumsuz yönü ise saatlerce bilgisayar başında masalarında oturarak ders yapan öğrencilerimiz sağlık problemleri yaşamaya başladılar. Projemizle öğrencilerimize spor ,sağlık, hareket etkinliklerini de ekleyerek günlük yaşam aktivitelerini değiştirmelerini isteyeceğiz.
Our encounter with a disease that surrounds our world has changed all we know and practice. The pandemic has shaken our lives to a great extent. Words such as social distance, social isolation, quarantine days, the rapid spread of the disease dominated the screens and media and forced us to an urgent adaptation that changes our daily lives. However, when the survival instinct took action in such periods, we had to adapt to a different lifestyle in economic and emotional terms. Education was the most important issue affected by the pandemic all over the world. Our students started to receive education on computers away from their schools. The project has changed our lives positively and negatively by bringing some negative effects caused by the pandemic. The positive part is that our students, who learned to use Web 2 tools effectively, started to produce their own course materials using digital platforms. The downside is that our students, who spent hours sitting at their desks in front of the computer, started to have health problems. With our project, we will ask our students to change their daily life activities by adding sports, health and movement activities.